STATUT IZBY BAWEŁNY W GDYNI

 

 

Gdynia  2003
Statut niniejszy został zatwierdzony
uchwałą 60. Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia
członków Izby Bawełny w Gdyni
w dniu 24 maja 2001, w Juracie.
Zmiany zatwierdzone uchwałą:
62. Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia
w dniu 23 maja 2003, w Gdyni.


S T A T U T
Zrzeszenia
pod nazwą
IZBA BAWEŁNY W GDYNI

CZĘŚĆ I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
Rozdział I

Nazwa, działalność, teren, siedziba,charakter prawny i reprezentacja

§ 1

Zrzeszenie nosi nazwę "Izba Bawełny w Gdyni - Gdynia Cotton Association" zwane dalej Izbą.

§ 2

Izba jest międzynarodowym zrzeszeniem członków krajowych i zagranicznych, utworzonym w 1935 roku na podstawie rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 7 czerwca 1927 roku - Prawo przemysłowe (Dz. U. Nr 53 poz. 468 z późniejszymi zmianami), działającym nadal na podstawie ustawy z dnia 30 maja 1989 roku o samorządzie zawodowym niektórych podmiotów gospodarczych (Dz. U. Nr 35, poz. 194) oraz niniejszego Statutu.

§ 3

Działalność Izby obejmuje zagadnienia związane z obrotem i przerobem bawełny, surowców bawełnopodobnych oraz wykonanych z nich wyrobów gotowych i półproduktów.

§ 4

Izba działa na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej. Izba może prowadzić działalność również na terenie innych państw, w których jej członkowie mają swoje siedziby.

§ 5

Siedzibą Izby jest Gdynia.

§ 6

Izba jest osobą prawną. Ma prawo nabywania i zbywania majątku, zaciągania zobowiązań, może pozywać i być pozywaną.

§7

Izba używa następujących pieczęci:

  1. okrągłej ze stylizowaną otwartą torebką nasienną bawełny pośrodku i napisem w otoku "Izba Bawełny w Gdyni - Gdynia Cotton Association",
  2. podłużnej z napisem "Izba Bawełny w Gdyni" i adresem Izby,
  3. podłużnej z napisem "Izba Bawełny w Gdyni - Gdynia Cotton Association".

§ 8

  1. Izbę reprezentuje prezes lub wiceprezes Zarządu albo dyrektor Izby.
  2. Do składania oświadczeń woli w zakresie praw i obowiązków majątkowych Izby upoważnieni są:
    1) prezes lub wiceprezes Zarządu łącznie z dyrektorem Izby w zakresie zobowiązań wynikających z uchwał Walnego Zgromadzenia i Zarządu,
    2) dyrektor Izby lub osoba przez niego upoważniona, łącznie z głównym księgowym w zakresie zobowiązań mieszczących się w ramach zatwierdzonego budżetu Izby,

CZĘŚĆ II
POSTANOWIENIA SZCZEGÓŁOWE
Rozdział II

Zadania Izby

§ 9

Zadaniem Izby jest podejmowanie działań dla wypełnienia zawodowych interesów swoich członków oraz w ramach wspólnego interesu członków Izby promowanie, popieranie i doskonalenie obrotu oraz przerobu bawełny, surowców bawełnopodobnych oraz wykonanych z nich wyrobów gotowych i półproduktów.

§ 10

Realizując swoją działalność Izba:

  1. reprezentuje interesy swoich członków wobec władz państwowych i innych organizacji,
  2. występuje wobec władz i innych organizacji z inicjatywą w sprawach objętych Statutem,
  3. kształtuje i upowszechnia zasady etyki i dobrych praktyk w działalności gospodarczej,
  4. inicjuje i wspiera działania na rzecz rozwoju przedsiębiorczości w nowoczesnych formach organizacyjnych, technicznych i technologicznych,
  5. podejmuje prace zmierzające do rozwoju techniki i ekonomiki obrotu i przerobu bawełny, surowców bawełnopodobnych oraz wykonanych z nich wyrobów gotowych i półproduktów,
  6. inicjuje i prowadzi działalność w zakresie ustalania warunków oraz zasad umów kupna-sprzedaży bawełny, surowców bawełnopodobnych oraz wykonanych z nich wyrobów gotowych i półproduktów,
  7. powołuje stały Sąd Polubowny wraz z arbitrażem jakościowym,
  8. utrzymuje Laboratorium Izby Bawełny w Gdyni,
  9. powołuje stałe lub doraźne komisje problemowe,
  10. organizuje i prowadzi szkolenie rzeczoznawców,
  11. ustala i publikuje notowania różnic wartościowych oraz publikuje inne materiały i udziela informacji w zakresie wynikającym ze Statutu,
  12. wykonuje inne zadania powierzone na jej wniosek lub za jej zgodą.

§ 11

Izba może przystąpić w charakterze członka do innych zrzeszeń o podobnych zadaniach oraz do organizacji gospodarczych, może też sama prowadzić działalność gospodarczą.

Rozdział III

Członkowie, ich prawa i obowiązki

§ 12

Izba składa się z członków zwyczajnych i honorowych.

§ 13

Członkami zwyczajnymi Izby mogą być osoby prawne i fizyczne związane z obrotem lub przerobem bawełny, surowców bawełnopodobnych oraz wykonanych z nich wyrobów gotowych i półproduktów.

§ 14

  1. Członkami honorowymi Izby mogą być osoby fizyczne, wybitnie zasłużone dla działalności lub rozwoju Izby.
  2. Członkostwo honorowe nadaje się w drodze uchwały Walnego Zgromadzenia i jest ono dożywotnie.
    Jeżeli członek honorowy nie jest równocześnie członkiem zwyczajnym Izby, nie opłaca składek członkowskich.
  3. Członek honorowy ma prawo brać udział w Walnym Zgromadzeniu z głosem doradczym.

§ 15

  1. Wniosek o przyjęcie w poczet członków Izby winien być doręczony Zarządowi na piśmie.
  2. Uchwałę o przyjęciu członka podejmuje Zarząd, z zastrzeżeniem § 20 ust. 6.
    W przypadku nieuwzględnienia wniosku, wnioskodawcy przysługuje prawo odwołania się do Walnego Zgromadzenia w ciągu 3 miesięcy od otrzymania zawiadomienia o odmowie przyjęcia.

§ 16

Członkowie zwyczajni Izby mają prawo:

  1. korzystać z czynnego i biernego prawa wyborczego,
  2. uczestniczyć we wszystkich formach działalności Izby,
  3. wykazywać inicjatywę w sprawach dotyczących działalności i rozwoju Izby,
  4. korzystać z urządzeń i pomocy Izby na zasadach określonych w Statucie i regulaminach Izby.

§ 17

Członkowie zwyczajni Izby mają obowiązek:

  1. przestrzegać postanowień Statutu, regulaminów i uchwał organów Izby,
  2. współdziałać w realizacji celów i zadań statutowych Izby,
  3. wpłacić wpisowe oraz terminowo opłacać składki członkowskie,
  4. dbać o dobre imię Izby oraz przestrzegać zasad etyki i dobrych praktyk w działalności gospodarczej.

§ 18

  1. Członkowie zwyczajni będący osobami prawnymi działają poprzez swoje organy lub upełnomocnionych przedstawicieli,
  2. Członkowie będący osobami fizycznymi działają osobiście lub przez upełnomocnionych przedstawicieli.

§ 19

Członkostwo ustaje przez:

  1. wystąpienie członka;
  2. wykreślenie z powodu utraty statutowych wymogów członkostwa,
  3. wykreślenia z powodu nie opłacania składek członkowskich za okres jednego roku,
  4. wykluczenia z powodu nie przestrzegania statutu, regulaminów i uchwał organów Izby.

§ 20

  1. Wystąpienie jest skuteczne przez pisemne oświadczenie członka Izby złożone Zarządowi.
  2. Uchwałę o wykreśleniu (§ 19 pkt. 2) podejmuje Zarząd po powzięciu przez Izbę wiadomości o tym fakcie.
  3. Uchwałę o wykreśleniu (§ 19 pkt. 3) podejmuje Zarząd po bezskutecznym wezwaniu członka do uregulowania należności.
  4. Uchwałę o wykluczeniu (§ 19 pkt. 4) podejmuje Zarząd po umożliwieniu członkowi złożenia stosownych wyjaśnień.
  5. Członkowi Izby, którego wykreślono lub wykluczono, przysługuje prawo odwołania do Walnego Zgromadzenia, za pośrednictwem Zarządu, w terminie trzech miesięcy od zawiadomienia o wykreśleniu lub wykluczeniu.
    Uchwała Walnego Zgromadzenia jest ostateczna w sprawie.
  6. Uchwałę o ponownym przyjęciu członka, którego członkostwo ustało, podejmuje Zarząd większością 2/3 głosów.
    O ile ustanie członkostwa nastąpiło mocą uchwały Walnego Zgromadzenia, o powtórnym przyjęciu rozstrzyga Walne Zgromadzenie.


§ 21

W przypadku ustania członkostwa:

  1. składkę członkowską uiszcza się za cały rok kalendarzowy, w którym członkostwo ustało,
  2. członek nie ma żadnych praw do majątku Izby, nie otrzymuje on również zwrotu uiszczonych składek i opłat.

 

Rozdział IV

Organy Izby

§ 22

  1. Organami Izby są:
    1) Walne Zgromadzenie,
    2) Zarząd,
    3) Komisja Rewizyjna.
  2. Do organów Izby mogą być wybierane osoby fizyczne będące przedstawicielami zwyczajnych członków Izby, z zastrzeżeniem § 35 ust. 7.
  3. Działalność w organach Izby opiera się na społecznej pracy ich członków, z zastrzeżeniem § 35 ust. 7.

1. Walne Zgromadzenie

§ 23

Walne Zgromadzenie jest najwyższym organem Izby. Walne Zgromadzenia są zwyczajne i nadzwyczajne.

§ 24

Zwyczajne Walne Zgromadzenie winno odbyć się w ciągu sześciu miesięcy po upływie roku kalendarzowego.

§ 25

  1. Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie zwoływane jest:
    1) z inicjatywy Zarządu,
    2) na pisemny, umotywowany wniosek przynajmniej 1/5 zwyczajnych członków Izby,
    3) na pisemny umotywowany wniosek Komisji Rewizyjnej.
  2. Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie winno być zwołane w ciągu miesiąca od doręczenia wniosku Zarządowi.
  3. Na nadzwyczajnym Walnym Zgromadzeniu mogą zapadać uchwały tylko w sprawach, dla których zostało ono zwołane.

§ 26

  1. Walne Zgromadzenie zwołuje Zarząd.
  2. Zawiadomienie o zwołaniu Walnego Zgromadzenia wysyłane jest do wszystkich członków listem poleconym, na 3 tygodnie przed wyznaczonym terminem. Termin ten uważa się za zachowany w dniu nadania pisma na poczcie.
  3. Zawiadomienie winno zawierać termin, miejsce i porządek obrad Walnego Zgromadzenia oraz zastrzeżenie wynikające z § 30 ust. 2.

§ 27

Wnioski zawierające propozycję rozszerzenia porządku obrad Walnego Zgromadzenia winny być wysłane przez członków listem poleconym, nie później niż:

  1. 14 dni przed terminem posiedzenia, w sprawach określonych w § 33 pkt. 8, 9 i 14.
  2. 7 dni przed terminem posiedzenia, w pozostałych sprawach.

§ 28

  1. Każdy członek Izby dysponuje na Walnym Zgromadzeniu jednym głosem.
  2. Na Walnym Zgromadzeniu każdego członka Izby może reprezentować jeden przedstawiciel.
  3. W obradach Walnego Zgromadzenia mogą uczestniczyć zaproszeni goście z głosem doradczym.

§ 29

  1. Walne Zgromadzenie otwiera prezes lub jeden z wiceprezesów, a w razie ich nieobecności członek Zarządu - senior.
  2. Obradom Walnego Zgromadzenia przewodniczy zwyczajny członek Izby, wybrany w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów.

§ 30

  1. Dla ważności uchwał Walnego Zgromadzenia wymagana jest obecność co najmniej połowy zwyczajnych członków Izby.
  2. O ile w oznaczonym w zawiadomieniu (§ 26) czasie nie zebrałaby się wymagana w ust. 1 ilość członków, Walne Zgromadzenie rozpocznie się w drugim terminie, w tym samym dniu określonym w zawiadomieniu, a jego uchwały będą prawomocne bez względu na ilość obecnych. Zastrzeżenie to należy podać w zawiadomieniu (§ 26), pod rygorem nieważności uchwał.

§ 31

  1. Uchwały Walnego Zgromadzenia zapadają zwykłą większością głosów. W razie równej ilości głosów, decyduje głos przewodniczącego.
  2. Uchwały dotyczące spraw wymienionych w § 33 pkt. 8, 9 i 14 wymagają większości 3/4 głosów.
  3. Jeżeli przy wyborze członków Zarządu kandydaci uzyskają równą ilość głosów należy przeprowadzić na nich dodatkowe głosowanie.

§ 32

  1. Głosowanie na Walnym Zgromadzeniu odbywa się jawnie. Walne Zgromadzenie może zadecydować o tajności głosowania, o ile wniosek taki postawi co najmniej jeden obecny zwyczajny członek Izby.
  2. Zastępstwo przy głosowaniu na Walnym Zgromadzeniu jest dozwolone, z tym ograniczeniem, że jeden członek zwyczajny może zastąpić najwyżej dwóch członków zwyczajnych.
    Odpowiednie pełnomocnictwa winny być złożone przed rozpoczęciem obrad Walnego Zgromadzenia.

§ 33

Do zakresu działania Walnego Zgromadzenia należy:

  1. wybór przewodniczącego Walnego Zgromadzenia i uchwalanie regulaminu obrad,
  2. wytyczanie kierunków działania Izby,
  3. rozpatrywanie i zatwierdzanie sprawozdań z działalności Izby oraz rocznych sprawozdań finansowych po zaopiniowaniu ich przez Komisję Rewizyjną,
  4. podejmowanie uchwał o sposobie podziału wypracowanego zysku netto lub pokrycia straty,
  5. udzielanie lub odmowa udzielania absolutorium Zarządowi,
  6. uchwalanie budżetu,
  7. ustalanie wysokości wpisowego i składek członkowskich,
  8. zmiana Statutu,
  9. uchwalanie Regulaminów oraz Zbioru zasad i reguł i ich zmian,
  10. wybór Zarządu,
  11. wybór Komisji Rewizyjnej,
  12. rozpatrywanie wniosków Zarządu i poszczególnych członków oraz odwołań od uchwał Zarządu,
  13. nadawanie członkostwa honorowego na wniosek Zarządu,
  14. uchwalanie rozwiązania i likwidacji Izby lub jej przekształcenia organizacyjnego.

§ 34

Protokół Walnego Zgromadzenia sporządza sekretarz powołany przez przewodniczącego.
Protokół winien być podpisany przez przewodniczącego i sekretarza.

2. Zarząd

§ 35

  1. Zarząd składa się z 11 do 19 członków oraz z 3 do 5 zastępców członków.
  2. Członków oraz zastępców członków Zarządu wybiera Walne Zgromadzenie spośród kandydatów będących przedstawicielami członków Izby, z zastrzeżeniem § 35 ust.7.
  3. Kadencja Zarządu trwa cztery lata.
  4. W przypadku wygaśnięcia mandatu członka Zarządu w czasie trwania kadencji, Zarząd dokooptuje nowego członka spośród zastępców.
  5. Wygaśnięcie mandatu członka Zarządu następuje w przypadku:
    1) ustania członkostwa podmiotu, który członek Zarządu reprezentuje,
    2) rezygnacji z pełnionej funkcji,
    3) rozwiązania stosunku pracy (lub innego podobnego stosunku) z członkiem Izby, chyba, że członek Izby prze dłuży mandat,
    4) śmierci.
  6. Zarząd wybiera ze swego grona prezesa i dwóch wiceprezesów.
    Prezes Zarządu może pełnić tę funkcję nie dłużej niż przez dwie kolejne kadencje.
  7. Zarząd może również powołać i odwołać dyrektora Izby na stanowisko wiceprezesa urzędującego Zarządu - dyrektora.

§ 36

  1. Posiedzenie Zarządu zwołuje prezes lub wiceprezes, w miarę potrzeby. Ponadto posiedzenie Zarządu winno być zwołane na umotywowany wniosek Komisji Rewizyjnej lub co najmniej 3 członków Zarządu w ciągu dwóch ty-godni od złożenia wniosku.
  2. Dla ważności uchwał Zarządu wymagana jest obecność co najmniej połowy członków Zarządu.
  3. Uchwały zapadają zwykłą większością głosów, z wyjątkiem spraw wymienionych w § 37 pkt. 2, 3, 6, 7 i 10, które wymagają większości 2/3 głosów. W przypadku równości głosów decyduje głos przewodniczącego posiedzenia.
  4. Podejmowanie uchwał przez Zarząd w trybie pisemnym lub przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość jest dopuszczalne. Uchwała jest ważna, gdy wszyscy członkowie Zarządu zostali pisemnie powiadomieni o treści projektu uchwały.

§ 37

Do zakresu działania Zarządu należy:

  1. wykonywanie uchwał Walnego Zgromadzenia,
  2. powoływanie i odwoływanie dyrektora Izby oraz ustalanie zasad jego wynagradzania,
  3. przedkładanie Walnemu Zgromadzeniu wniosków dotyczących zmian Statutu, Regulaminów oraz Zbioru zasad i reguł,
  4. przedkładanie Walnemu Zgromadzeniu sprawozdań z działalności Izby, rocznych sprawozdań finansowych i projektu budżetu na rok następny,
  5. powoływanie komisji problemowych i ich przewodniczących oraz określanie wytycznych dla ich działania,
  6. ustalanie wysokości opłat za usługi świadczone przez Izbę,
  7. ustanawianie arbitrów i ekspertów,
  8. przedkładanie Walnemu Zgromadzeniu innych wniosków,
  9. zwoływanie i ustalanie porządku obrad Walnego Zgromadzenia,
  10. zaciąganie zobowiązań majątkowych do wysokości nie przekraczającej 1/5 corocznego budżetu,
  11. nadawanie odznaki honorowej "Zasłużony dla Izby Bawełny w Gdyni" na wniosek Prezydium Zarządu.
  12. prowadzenie innych spraw nie zastrzeżonych do kompetencji Walnego Zgromadzenia.

§ 38

  1. Prezes i wiceprezesi tworzą Prezydium Zarządu. Podział i zakres pracy członków Prezydium ustala prezes Zarządu.
  2. Do kompetencji Prezydium Zarządu należą w szczególności:
    1) wszystkie sprawy zastrzeżone do zakresu kompetencji Zarządu lecz wymagające załatwienia pomiędzy jego posiedzeniami,
    2) sprawy zlecone przez Zarząd,
    3) nadzór nad pracami komórek organizacyjnych Izby,
    4) ustalanie zasad organizacji rachunkowości i prowadzenia gospodarki finansowej Izby,
    5) wybór biegłego rewidenta do badania sprawozdania finansowego,
    6) wszystkie sprawy nie zastrzeżone do kompetencji Walnego Zgromadzenia i Zarządu.
  3. Sprawy wymienione w ust. 2 pkt. 1 wymagają zatwierdzenia przez Zarząd.
  4. Posiedzenia Prezydium Zarządu zwołuje prezes lub w jego zastępstwie wiceprezes. Uchwały Prezydium Zarządu zapadają zwykłą większością głosów. W przypadku równości głosów decyduje głos przewodniczącego posiedzenia. Dla ważności uchwał Prezydium Zarządu wymagana jest obecność co najmniej 2 członków Prezydium Zarządu. W posiedzeniu Prezydium Zarządu mogą brać udział osoby zaproszone przez prowadzącego posiedzenie, z głosem doradczym.
  5. Podejmowanie uchwał przez Prezydium Zarządu w trybie pisemnym lub przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość jest dopuszczalne. Uchwała jest ważna, gdy wszyscy członkowie Prezydium Zarządu zostali pisemnie powiadomieni o treści projektu uchwały.

3. Komisja Rewizyjna

§ 39

  1. Komisja Rewizyjna składa się z 3 członków wybranych spośród przedstawicieli zwyczajnych członków Izby.
  2. Komisja Rewizyjna kontroluje statutową i finansową działalność Izby, składa sprawozdania ze swojej działalności przed Walnym Zgromadzeniem oraz stawia wniosek o udzielenie lub odmowę udzielenia absolutorium Zarządowi.
  3. Członkowie Komisji rewizyjnej mają prawo brać udział w posiedzeniach Zarządu i Walnego Zgromadzenia z głosem doradczym.
  4. Kadencja Komisji Rewizyjnej trwa 4 lata.
  5. Przepis § 35 ust. 5 stosuje się odpowiednio.

Rozdział V

Dyrektor

§ 40

  1. Dyrektor:
    1) jest pracownikiem Izby i reprezentuje Izbę, jako pracodawcę, w stosunkach pracy,
    2) administruje majątkiem i kieruje pracami komórek organizacyjnych Izby, zgodnie ze Statutem, regulaminami oraz uchwałami Walnego Zgromadzenia, Zarządu i Prezydium Zarządu,
    3) uczestniczy w posiedzeniach Walnego Zgromadzenia i Zarządu z głosem doradczym, z zastrzeżeniem § 35 ust. 7,
    4) składa Zarządowi sprawozdania z bieżącej działalności,
    5) uzgadnia z prezesem Zarządu zatrudnianie i wynagradzanie pracowników Izby.
  2. Dyrektorem nie może być pracownik instytucji będącej członkiem Izby (§ 13).
  3. Wysokość wynagrodzenia dyrektora ustala prezes Zarządu Izby.

Rozdział VI

Majątek i źródła finansowania

§ 41

  1. Majątek Izby składa się z nieruchomości, ruchomości, środków pieniężnych oraz innych praw majątkowych i niemajątkowych.
  2. Działalność Izby finansowana jest z:
    1) wpisowego i składek członkowskich,
    2) przychodów z własnej działalności,
    3) przychodów z majątku Izby,
    4) dotacji, darowizn, spadków i zapisów.
  3. Środki finansowe uzyskiwane przez Izbę służą do realizacji celów statutowych i nie mogą być przeznaczone do podziału między członków Izby.

§ 42

  1. Wysokość wpisowego oraz rocznej składki członkowskiej ustala Walne Zgromadzenie.
  2. Składki winny być zapłacone najpóźniej w terminie 3 miesięcy po Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu.
  3. Na wniosek zainteresowanego członka Izby Zarząd może, w drodze wyjątku, większością 2/3 głosów, zawiesić płatność składki członkowskiej na okres nie dłuższy niż 1 rok.

§ 43

Wysokość innych opłat niż wymienione w § 42 ustala Zarząd.

§ 44

Izba gospodaruje na podstawie budżetu uchwalonego przez Walne Zgromadzenie na każdy rok budżetowy, a do czasu uchwalenia budżetu przez Walne Zgromadzenie na dany rok - na podstawie prowizorium budżetowego, uchwalonego przez Zarząd.

§ 45

  1. Izba prowadzi rachunkowość zgodnie z wymaganiami prawa.
  2. Roczne sprawozdanie z działalności oraz sprawozdanie finansowe za rok obrotowy podpisuje prezes i wiceprezesi Zarządu oraz dyrektor Izby.

§ 46

Izba doręcza członkom roczne sprawozdania z działalności i sprawozdanie finansowe.

Rozdział VII

Rozwiązanie i likwidacja

§ 47

W przypadku zmiany podstawy prawnej funkcjonowania Izby może się ona przekształcić organizacyjnie bez konieczności wszczynania procesu likwidacyjnego.

§ 48

Rozwiązanie Izby może nastąpić na podstawie uchwał Walnych Zgromadzeń, powziętych kwalifikowaną większością 3/4 głosów na dwóch kolejnych posiedzeniach odbytych w odstępach co najmniej 8 dni, a najwyżej 4 tygodni.

§ 49

Likwidację Izby przeprowadza Zarząd lub wyłoniona w tym celu komisja likwidacyjna, w zależności od postanowienia Walnego Zgromadzenia.

§ 50

Zarząd lub komisja likwidacyjna składa sprawozdanie Walnemu Zgromadzeniu z prowadzonej i zakończonej likwidacji.

§ 51

O przeznaczeniu majątku pozostałego po zaspokojeniu wszystkich roszczeń materialnych w stosunku do Izby decyduje Walne Zgromadzenie.

 

10 stycznia 2004
Osoba odpowiedzialna za treść informacji:   Zbigniew Roskwitalski
Osoba wprowadzająca informacje:   Katarzyna Święcicka